Möteslänk till panelsamtalet: https://us02web.zoom.us/j/83452269116
Ingen föranmälan krävs. Samtalet sker i Zoom och din kamera och mikrofon är avstängda eftersom eventet spelas in. Du får gärna ställa frågor i chatten!
Fair Action granskar svenska företags hållbarhetsarbete. En viktig del i arbetet är att företagen är ärliga och transparenta i sin kommunikation. Så är tyvärr inte fallet många gånger.
En ny granskning av över 300 miljöpåståenden i reklam visar att nära hälften saknade grund (Konsumentverket, 2021). Samtidigt vill allt fler konsumenter göra hållbara val. Här finns det en stor risk att du som konsument – omedvetet – påverkar människor och miljö negativt. Hur ska vi veta vilka som vill arbeta hållbart och vad som är greenwashing?
Det vill Fair Action och Ung Media Sverige reda ut i panelsamtalet “Unga granskar företag – hållbarhetsarbete eller greenwashing?”. Under samtalet, som sker under årets Almedalsvecka, kommer unga att ställa frågor om greenwashing till företag och experter inom området hållbarhetskommunikation.
- När: Måndagen 5 juli mellan kl. 10.00-11.00.
- Var: Digitalt panelsamtal via denna möteslänk. Ingen föranmälan krävs!
- Deltagare: Modemärket Velour by Nostalgi, kommunikationsbyrån Futerra och skomärket Kavat.
- Moderator: Agnes Hansius, Förbundsordförande på Ung Media Sverige
Webinariet anordnas inom projektet ”Vi handlar, vem betalar?” som drivs av Fair Action och Ung Media Sverige med finansiering av Allmänna Arvsfonden.